1910-1919

1910-1919

1910
Sigla "Bar & Shield" este folosita pentru prima data. Este inregistrata la “U.S. Patent Office” după un an.
Harley-Davidson inregistreaza cel putin sapte victorii in cursele moto din "intreaga America."

1911
Motorul “F-head” devine principalul motor pentru modelele Harley-Davidson pana "in 1929."

1912
Incepe constructia a ceea ce va deveni sediul central Harley-Davidson si cladirea principala a fabricii, pe Juneau Avenue.
H-D exporta motociclete in Japonia, vanzand pentru prima data motociclete in afara U.S.A. Numarul dealerilor creste pana la "doua sute."

1913
Departamentul de curse este format; Wiliam Ottaway este inginerul asistent, iar Wiliam S. Harley este "inginerul principal."

1914
Acum motocicletele Harley-Davidson se pot comanda si cu atas.
Compania intra oficial in cursele de motociclete in acest an. Cu o experienta limitata, echipa Harley-Davidson isi castiga repede apelativul de "Wrecking Crew"- Echipa nimicitoare- datorita dominatiei "lor incredibile."

1915
Motocicletele Harley-Davidson sunt acum disponibile cu cutie de viteze cu trei trepte si transmisia primara si finala dispuse pe "aceeasi parte."

1916
Apare cea mai longeviva publicatie moto din lume - "“The Enthusiast”."

1917
Incepand cu acest an o treime din motocicletele Harley-Davidson sunt vandute Armatei Americane. Se infiinteaza “The Quartermasters School”, un departament al Harley-Davidson care se ocupa de pregatirea mecanicilor pentru Armata Americana. Mai tarziu se va transforma in scoala pentru mecanici Harley-Davidson.

1918
Aproape jumatate din productia de motociclete Harley-Davidson este vanduta armatei pentru a fi folosita in primul razboi mondial. La sfarsitul razboiului Armata Americana folosise aproximativ 20.000 de motociclete, majoritatea Harley-Davidson. La o zi dupa semnarea armistitiului, Caporalul Roy Holtz of Chippewa Falls a fost primul american care a intrat in Germania. El conducea o "motocicleta Harley-Davidson."

1919
Motorul de 37 inch cu doi cilindri in “V” este introdus si devine rapid foarte popular. Unic nu doar datorită configuratiei cilindrilor, “The Sport” castiga rapid si reputatia de motor "foarte silentios."

ÎNAPOI LA PAGINA ANTERIOARĂ